Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας υπήρξε όραμα του πρώην Πρύτανη κ. Σταμάτη Αλαχιώτη, ο οποίος από την αρχή της θητείας του (1994-2000) έβαλε τα θεμέλια της υλοποίησής του, ενώ σημαντική υπήρξε και η συνεισφορά του πρώτου Διευθυντή του Μουσείου, Ομότιμου Καθηγητή κ. Βασίλη Μαρμάρα, στην οργάνωση και ανάδειξή του.
Σημαντική συνεισφορά στην πορεία του Μουσείου είχαν :
- η Πρυτανεία Καθηγητή Νικολάου Ζούμπου (2000-2003)
- η Πρυτανεία Καθηγητή Χρήστου Χατζηθεοδώρου (2003-2006)
η Πρυτανεία Καθηγητή Σταύρου Κουμπιά (2006-2010) - η Πρυτανεία Καθηγητή Γιώργου Παναγιωτάκη (2010-1014),
- η Πρυτανεία καθηγήτριας Βενετσάνας Κυριαζοπούλου (2014-2020), καθώς και
- η Πρυτανεία καθηγητή Χρήστου Μπούρα (2020-σήμερα).
Η οργάνωση του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας ξεκίνησε το 1998 με :
- τη θεσμοθέτησή του.
- τη συγκρότηση των συλλογών από αντικείμενα που αφορούν την Ιστορία και εξέλιξη των Επιστημών και της Τεχνολογίας, είτε από το Πανεπιστήμιο Πατρών, είτε από άλλους χώρους, όπως η βιομηχανία, η βιοτεχνία, τα επαγγελματικά εργαστήρια, τα σχολεία κλπ.
- το σχεδιασμό ενός νέου κτιρίου και τηνκατασκευή του πρώτου μέρους του κτιρίου, που χρηματοδοτήθηκε από το Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
1998 «Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος» για τη μελέτη του κτιρίου του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας
1999 Επιλέγεται η Μελέτη που προτείνουν τα συμπράττοντα γραφεία: • Ιωάννης Βεντουράκης, • ΟΜΕΤΕ ΑΕ, • Κ. Κωτσογιάννης, • Ε. Κατσαδωράκη, • Γ. Καραβοκύρης και Συνεργάτες Σύμβουλοι ΕΠΕ.
1999 Ξεκινά η διαδικασία «Συλλογής Μουσειακών Αντικειμένων» σε αποθήκη την οποία παραχωρεί το Πανεπιστήμιο σε ένα από τα κτίρια της πρώην αεροπορίας.
2000 Αναπτύσσεται το «Σύστημα Χειρόγραφης Καταγραφής και Τεκμηρίωσης των Συλλογών» με βάση τις «Διεθνείς Προδιαγραφές Καταγραφής Μουσειακών Δεδομένων» που προτείνονται από την Επιτροπή Τεκμηρίωσης- CIDOC- του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων- ICOM- και άλλους οργανισμούς.
2001 Θεσμοθετείται με το Π. Δ. 290, που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 199-12/9/2001, ως Εργαστήριο της Σχολής Θετικών Επιστημών
2002 Εκλέγεται ο κ. Βασίλης Μαρμάρας, Καθηγητής του Τμήματος Βιολογίας, πρώτος Διευθυντής του Μουσείου.
2003 Θεμελιώνεται το κτίριο επί Πρυτανείας κ. Νικολάου Ζούμπου, Καθηγητή Τμήματος Ιατρικής, από τον τότε Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Γεώργιο Θωμά.
2004 Κατασκευάζεται τμήμα του κτιρίου με χρηματοδότηση από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, επί Πρυτανείας του κ. Χρήστου Χατζηθεοδώρου, καθηγητή Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών
2005 Το Τμήμα του Κτιρίου που έχει κατασκευαστεί παραδίδεται σε χρήση στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας επί Πρυτανείας του κ. Χρήστου Χατζηθεοδώρου, καθηγητή Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών
2008 Ξεκινά ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της έκθεσης «οι Τηλεπικοινωνίες στη ζωή μας»
2009 Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας λειτουργεί πρώτη φορά για το κοινό, με την έκθεση «Οι Τηλεπικοινωνίες στη ζωή μας», επί Πρυτανείας του κ. Σταύρου Κουμπιά, καθηγητή ΤΗΜΤΥ. Αρχίζουν να υλοποιούνται εκπαιδευτικές βιωματικές ξεναγήσεις για διαφορετικά είδη κοινού.
2010 Το Μουσείο εγκαινιάζεται επίσημα. Αρχίζουν να υλοποιούνται επιμορφωτικές, ενημερωτικές και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις. Πραγματοποιούνται για πρώτη φορά περιοδικές εκθέσεις. υλοποιείται για πρώτη φορά το πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης φοιτητών.
2011 Σχεδιάζονται και υλοποιούνται για πρώτη φορά θεματικές εκπαιδευτικές δράσεις για τις διαφορετικές βαθμίδες της εκπαίδευσης.
2013 Αναβάθμιση Εκθεσιακού χώρου, νέες θεματικές ενότητες.
2014 Η Επισκεψιμότητα του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας ξεπέρασε τα 42.000 άτομα/το χρόνο, που πραγματοποίησαν επίσκεψη ή συμμετέχουν σε κάποια από τις εκπαιδευτικές δράσεις του.
2016 Προκηρύσσεται ο πρώτος Πανελλήνιος Διαγωνισμός.
2017 Ανάπτυξη δράσεων Εκπαιδευτικής ρομποτικής σε συνεργασία με τη Λέσχη Ρομποτικής του Πανεπιστημίου.
2018 Η Επισκεψιμότητα του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας ξεπέρασε τα 44.000 άτομα/το χρόνο, που πραγματοποίησαν επίσκεψη ή συμμετέχουν σε κάποια από τις εκπαιδευτικές δράσεις του.
2019 Ξεκινά το πρόγραμμα Παιδαγωγικής Επάρκειας για φοιτητές της Σχολής Θετικών Επιστημών.
2020 Αναπτύσσονται και υλοποιούνται για πρώτη φορά Εκπαιδευτικές Δράσεις εξ αποστάσεως, μέσω πλατφόρμας.